Chciałbyś zarejestrować własną działalność gospodarczą, ale nie wiesz jak to zrobić?
Pomożemy ze wszystkimi formalnościami oraz przejść przez cały proces niezależnie od formy organizacyjno-prawnej, którą wybierzesz.


Pierwsze kroki przy zakładaniu działalności gospodarczej.

  • Najpierw musimy udać się do Urzędu miasta lub gminy, zabierając ze sobą niezbędne dokumenty: dowód osobisty oraz wniosek CEIDG-1.
  • Wypełnić wniosek CEIDG możemy poprzez Internet na stronie www.ceidg.gov.pl lub w tradycyjny sposób wypisując wniosek ręcznie.
  • Należy pamiętać, że jeśli chcemy założyć firmę przez Internet to niezbędny będzie nam podpis elektroniczny.
  • Jeśli nie posiadasz jeszcze podpisu elektornicznego, to musisz najpierw dokonać bezpłatnej rejestracji na stronie www.epuap.gov.pl oraz wysłać zgłoszenie o zarejestrowanie swojego podpisu. Jednak, aby dostać podpis elektroniczny trzeba udać się po jego odbiór osobiście.

Co musi zawierać wniosek CEIDG-1?

  • Imię i nazwisko,
  • Adres zamieszkania,
  • Adres wykonywania działalności (może być to ten sam co zamieszkania lub zameldowania),
  • Numer NIP (jeżeli jeszcze nie mamy, nada nam go Urząd Skarbowy w ciągu paru dni),
  • Numer PESEL,
  • Nazwę firmy (musi zawierać imię i nazwisko lub może być samym imieniem i nazwiskiem),
  • Datę rozpoczęcia działalności (data nie może być wsteczna),
  • Rodzaj działalności wg. Polskiej klasyfikacji kodów PKD 2007 (klasyfikacja dostępna pod adresem www.stat.gov.pl/klasyfikacje) – każdy rodzaj działalności gospodarczej ma przypisany kod, który trzeba wpisać do wniosku,
  • Informacje odnośnie wyboru formy opodatkowania,
  • Aktualny Urząd Skarbowy,
  • Informacje o przechowywaniu dokumentów rachunkowych.
  • Po złożeniu wniosku Urząd miasta lub gminy, przesyła nasze dane do CEIDG, która dokonuje rejestracji naszej działalności gospodarczej oraz przesyła informację do Urzędu Skarbowego oraz ZUS o założonej przez nas działalności gospodarczej.

Promocja -30% na stronę www dla nowych firm!
Zakładasz z nami firmę? Teraz masz okazję wystartować z wraz ze swoją firmową stroną www w technologii responsywnej, wraz z panelem zarządzania treścią, własną domeną i serwerem - wszystko w jednym miejscu i w ramach jednej opłaty.

Ale to nie wszystko - w ramach usługi Start Up z Silesia-Tax wykonamy dla Państwa dodatkowo projekt Logo, wizytówki czy ulotki reklamowe, oraz wiele innych marketingowo-wizerunkowych zabiegów, które zapewnią Państwa firmie solidny start.


Usługa Start Up to pakiet dla nowych Klientów, który obejmuje takie aspekty jak:

  • Reklama i marketing
  • Stworzenie nowej strony internetowej opartej o system CMS,
  • Stworzenie profilu firmy na portalach społecznościowych facebook i google+ oraz połączenie ich ze stroną
  • Domenę i stabilny hosting oraz konta pocztowe w domenie,
  • System statystyk odwiedzin strony,
  • Stworzenie Logotypu,
  • Stworzenie projektu wizytówek wraz z drukiem (1000 sztuk dwustronnych lub jednostronnych),
  • Stworzenie projektu ulotek reklamowych, broszur wraz z drukiem,
  • Publikacja danych o firmie w Google Moja firma,
  • Wirtualna wycieczka (interaktywne zdjęcia panoramiczne),
  • Optymalizacja strony pod kątem pozycjonowania,
  • Utrzymanie serwisu i aktualizacje oprogramowania.
  • Doradztwo i rachunkowość
  • Odbiór dokumentów od klienta w biurze,
  • Prowadzenie wszystkich niezbędnych ewidencji księgowych,
  • Sporządzenie deklaracji podatkowych,
  • Sporządzenie deklaracji ZUS,
  • Przygotowanie przelewów podatków i składek ubezpieczeniowych do odbioru w biurze lub wysłanie ich pod wskazany adres, lub przekazanie informacji o wysokości podatków i składek w formie telefonicznej lub elektronicznej,
  • Konsultacje osobiste i telefoniczne z zakresu prowadzonej działalności gospodarczej,
  • Składanie deklaracji w urzędach skarbowych i w ZUS,
  • Reprezentowanie klienta przed organami skarbowymi i ZUS,
  • Sporządzenie list płac, wyliczanie wynagrodzeń.

Zapytaj o promocję -30% lub pakiet Start Up